måndag 9 mars 2015

Svenska 3 - novellsamtal och novellanalys

Vi fortsätter under denna och nästa vecka att arbeta med novellerna. Idag ska vi läsa den andra novellen och fylla i läsprotokoll. På måndag nästa vecka genomför vi novellsamtalen och sedan är det dags att börja skriva den komparativa analysen.

Skulle du redan idag vilja börja fundera över din analys kan du ta hjälp av materialet nedan. Där finns frågor som du kan utgå ifrån när du jämför novellerna. Nedan finns också en skrivmall som kan vara ett stöd när du ska skriva din analys. Mallen ger förslag på hur man t ex kan inleda och avsluta.

Analysfrågor från Svenska impulser 3

Skrivmall vid komparativ analys



1 kommentar:

  1. Äntligen har min lycka återställts av en man vid namn Dr Oduduwa ,, Jag är Laurie Joe, jag vill att alla på den här webbplatsen/forumet ska gå med mig tacka denna DR Oduduwa för vad han just gjorde för mig och min familj, jag hade varit gift till min man i 5 år levde vi lyckligt tillsammans under de här åren och inte förrän han reste till Italien för en affärsresa där han träffade denna prostituerade som blev häxad att han hatade mig och barnen och älskade henne bara så när min man kom tillbaka från resan sa han att han inte vill se mig och mina barn igen så han körde oss ut ur huset och han skulle nu till Italien för att se den andra kvinnan. så jag och mina barn var nu så frustrerade och jag bodde bara hos min mamma och jag behandlade inte bra eftersom min mamma gifte sig med en annan man när min pappas död så mannen hon gifte sig med inte behandlade jag och min barn bra så jag var så förvirrad och jag letade efter ett sätt att få tillbaka min man till mig och mina barn så en dag när jag surfar på min dator såg jag ett vittnesbörd om denna DR Dr.ududuwa dr.oduduwaspellcaster@gmail. com delas på internet av en dam och det imponerar på mig också så jag tänker också prova det först a blev rädd av när jag tänker på vad jag och mina barn går igenom så jag kontaktar honom och han sa åt mig att stanna lugn i bara två dagar att min man ska återställas till mig och till min bästa förvåning fick jag ett samtal från min man den andra dagen och frågade efter barnen och jag ringde Dr Oduduwa och han sa att dina problem är lösta mitt barn så det här var hur jag får tillbaka min familj efter en lång stress med att bromsa upp av en ond dam så med all denna hjälp f rom DR oduduwa av dr.oduduwaspellcaster@gmail.com Jag vill att ni alla på det här forumet ska gå med mig och säga ett stort tack till DR.Oduduwa och jag kommer också att ge råd för alla i sådana eller liknande problem eller någon form av problem borde också kontakta honom för hjälp via hans personliga mejl dr.oduduwaspellcaster@gmail.com
    Det här är några av de lösningar han kan ...
    1. Stava för förtroende (människor kommer att lita på och tror dig alltid) 2. Återställ hälsan till de sjuka
    2. Ta tillbaka ex -kärleken
    3. hindra någon från att störa ditt förhållande.
    4. Ge medicin för stark och långvarig erektion
    5. Snabbt äktenskapsförslag
    6. rensar all otur och återställer din lycka
    7. Du vill bli älskad av alla i din familj.
    8. Behöver ett bra betalande jobb inom ditt specialområde.
    9. Rensar dig själv från alla onda besvärjelser
    10. du vill ha snabba pengar, rikedomar, rikedom och berömmelse.
    kontakta honom nu via (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)
    snälla du kan kopiera och publicera detta fantastiska vittnesbörd på andra forum/webbplats så att folk kommer att veta att det finns en bra lösning på alla uppbrott i kärleksrelationer eller skilda kan fixas till det normala idag.

    SvaraRadera